Comerç

El document de treball sobre economia, que inclou aspectes sobre el comerç, de Guanyem Barcelona el podeu consultar aquí. A continuació, document inicial que volem debatre a la jornada sobre la situació del comerça Sant Andreu. Si teniu comentaris, al final de la pàgina els podeu afegir.

 

El Comerç a Sant Andreu sempre ha estat un comerç de proximitat un comerç de barri un comerç que ha fet ciutat, cal incloure en aquest els Mercats Municipals que en el Districte  han estat a Sant Andreu, a el Bon Pastor, a la Sagrera (Plaça Masades) aquest ja desaparegut i el de Felip II

Aquest comerç petit de la botiga de barri ha conviscut amb espais una mica mes grans com els supers. Te gran importància l’eix comercial del carrer gran de Sant Andreu on últimament han aparegut comerços de queviures que conviuen amb les botigues de roba, sabateries, etc.

El comerç de barri ha estat afectat per la irrupció de grans superfícies com el Hipercor que va suposar en la practica la desaparició del Mercat de la Sagrera, El Corte Inglés, La Maquinista i a l’altre banda de la Meridiana Heron City i un altre centre de El Corte Inglés

Els Mercats Municipals el de El Bon Pastor és en un emplaçament provisional a la espera de que es faci un nou edifici, el de Sant Andreu cada cop hi ha mes parades buides i es a la espera que es faci el pla de remodelació i que això permeti un rellançament del mateix amb ofertes comercials mes adients al moment actual ja que en aquests moments anar-hi a comprar segons com es molt difícil pels seus horaris i la seva oferta comercial.

En aquest moment la afectació per part del govern municipal de CiU tot i que per un canto diuen que estan i fomenten el comerç tradicional per l’altre no paren de donar permisos per ampliacions o per construcció de nous com el de La Sagrera lligat a l’estació de l’AVE

El govern d’en Xavier Trias no te la voluntat de preservar el teixit comercial del barris del Districte de Sant Andreu ni a la ciutat no para el degoteig d’ampliacions de centres comercials als barris

 

Triplicar el sostre comercial a Heron City

L’ampliació que està en tràmit és una modificació del Pla de Millora Urbana (PMU) amb l’objectiu de transformar en comercial 6.080 metres quadrats de sostre que avui estan qualificats per acollir hotels o oficines. Així, el centre comercial triplicaria la seva superfície comercial, que avui és d’uns 3.000 metres quadrats de sostre.

L’ampliació de la Maquinista No al pelotazo urbanístic a La Maquinista.

l’operació pretén augmentar de 20.000m2 a 45.000m2 el sòl dedicat a centre comercial, amb un model allunyat del comerç de barri; ampliar en 1.900 les places d’aparcament, amb l’augment de la mobilitat privada que això implica i la construcció de 588 habitatges nous amb només 30% de protecció pública, en contra del que estableix el Pla d’Habitatge.

L’ampliació de La Maquinista és un nou exemple del doble discurs del govern de CiU mentre diu que protegeix al comerç de proximitat, va aprovant projectes comercials que l’únic que fan és garantir una major quota de mercat a les grans superfícies i les grans marques internacionals en contra del comerç de barri.

Ens imaginem un barri, un poble, una ciutat sense comerç de proximitat? Sense aquestes relacions socials que es fan en aquest tipus de comerç? I nomes anant als grans centres comercials. Una altre forma de fer política es l’actitud que tenim com consumidor/comprador quant escollim un tipus de comerç o un altre, quant anem a  la botiga petita o quant anem al super seria bo que féssim una reflexió en aquest sentit el empoderament que tenim com compradors/res tenim gran força ho hem vist en segons quines campanyes de boicot a determinades empreses o productes.

Una altre reflexió seria com podem ser independents de les grans marques, de les grans cadenes de distribució, dels grans grups que concentren la producció del que consumim, quant fem l’acte de la compra no  hauríem de tenir capacitat critica i discernir a qui estem afavorint i aquí estem afeblint.
Seria convenient posar en valor les noves formes de consum i de compra, la que gestionen les cooperatives ja siguin agroecològiques o altres les que aportant valor afegit respectant el medi ambient, les relacions laborals, preus justos, les compres conjuntes per part de grups de consumidors, etc.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: